Monday, July 24, 2006

Power from the Mountain! 富士山の力!


この前はお母さんが来日しておうちで子供たちとゆっくりしていました、そして時間を作って富士山を見に行きました。高速で一歩間違ったら偉いことになりました、しかしおかげさまでももとりが出来ました。ももは今大きくっておいしいです、子供たちとお母さんはすごく喜んでいました。それから天気はずーと心配でした、東京から出発したときは曇りでした。ももとりのときも曇りでした。。。これでこのままだったら富士山は見えないな~と心配でした。僕は何回か行って曇りのせいで見れなかったときはありました、僕の兄貴が来たときとこの前のデンマークのテレビ局が来たときもそうでした!だから、今回も駄目じゃないかと思った。でもそこでラッキーになった、河口湖をわだった時晴れ始めたのでアニメみたいに急にきれいに姿を現しました。それからいろんなアングルから撮影をするため移動しながら遊んで撮影、遊んで撮影の繰り返しだった。最後は上りましょうと決意したのもよかったけど、道が分からないので何と閉店になっていたスキーリソートまで行ってこういう写真はとりました。

ニコラス

Recently my Mother was in Japan visiting, and one day we had decided to drive down to Mount Fuji to try and catch a glimpse of the famous mountain, but things were not looking too good. Still in the middle of the rainy season, and the weather being really clouded with a bit of rain mixed into it. I had already given up hope of seeing the mountain before leaving Tokyo. But we had made the plans and therefore we were going, there are lot's of things to do down there anyway. On the Highway I took a wrong turn and that ended up taking us way around the mountain pass and more than 40 KM's further down the road. This proved to OK since we were able to visit a small farm and go Peach hunting. The peaches were big round and full of juice, we all really enjoyed the trip there, but it didn't give us any signs as to if we were going to see Mount Fuji, as we had to come down from the fields because it started to rain...We drove on after savagely devouring the peaches offered, and made our way towards the Kawaguchi Lake. When we got out of the tunnel and supposedly the Mountain comes into view, there was nothing but clouds. I can't believe it. This was the 3 or 4th. time I had driven down there and not been able to see it. With our hearts feeling a bit blue, we made our way across the bridge that goes right through the Lake, when suddenly it started clearing up and there amongst the mist Mount Fuji loomed out and showed us her true face! It was like a scene out of one of the best anime. After that we spent all afternoon driving to different spots and taking pictures, in the end I decided that we were going to go to the base of the mountain and climb it a bit. But not knowing the way and running out time because the sun was going do we ended up at this closed down ski resort, and this was the last picture of the day...

Nicholas

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP