Saturday, March 31, 2007

Shibata Dental Clinic!

この前家族でShibata dental clinic(柴田歯科)に行きました、柴田先生と僕は長い付き合いがありまして。そして、僕の歯をずーと見てもらっているけど、今回は子供の歯を見てもらうことにしました。初めてだったので子供は興味はもちろんあるけど、なんとなく怖いって感じだった。行く前からみんなで話し合って怖くないように面白くしてみたけど、やっぱり行くと虫歯を治すとただ見てもらうと話はだいぶ違う。そこで、先生の子供に対しての優しさをみて本当に上手と思いました。いろんなものを触らせて信頼を作り上げて、一番怖いちゅしゃだって平気だった。自分の子供のときを思い出すと未だに歯医者はいやだと思う。学校でみんな並ばされて、”ハイ!次だ~”みたいな感じで、まっすいなしで口の中で思い切りドリルをやられたんです。痛かったです、怖かったです、いやだった。しかし、柴田先生と娘の姿をみて本当に安心したというよりも。感動しました、これで歯医者とのいい始めての出会いだったので娘は自身もってくれたので歯医者は怖くないって言っている。ある意味ではうらやましいです、多分世界中に歯医者はすきって言う人は少ないと思うけど、それは初めての出会いの問題だとすごく感じました。これからは子供みんな柴田先生に見てもらいたいと思いました。正直下手なところにつれてけないです。先生はすごく忙しいですので予約はなかなか取れない理由も分かりますけど、待つ価値は絶対にあります。最近このホームページも出来たんですが良かったらたすねて見てください。http://www.shibatadentalclinic.com/

ニコラス

So I wanted to talk about my Dentist today. Last week I took the whole family to Shibata Sensei's clinic, it was the first time for all of us to go and since my oldest daughter had a bit of a bad tooth. I was a bit nervous of the outcome. I knew that we would have to fix it, but the memories I have as a kid getting my teeth fixed at the school dentist. Are not exactly the fondest ones. "Next! come over here and lie down. Oh, you have a hole here we have to fix!" And then this humongous lady would hold my head down and just make sure that I could not move, and then came all the drilling!!! Needless to say that when I decided to have my teeth fixed I was not looking forward to it. But even I feel really secure going to Shibata Sensei's clinic, I can lie down and just give myself over to his hands. I just know that he will do his best. And that is what I saw when he worked on my daughter, he spoke to her in calm tones and showed her all the instruments he was going to use. After he explained everything to her, he made her make the decisions of if he could work on her teeth or not. Even when it came to the most scary needle he had already built up so much trust that she wasn't afraid, and could work through it. I was genuinely impressed with his methods. And after that all the girls were not afraid and now they want to go back. I wish I could have grown up with such a relationship with my dentist, I think that there is a world wide fear of dentist's and it is the reason so many people wait so long when they do have a bad tooth. So that when they finally go to the dentist it is no longer just a cavity but it is a root canal that has to be fixed...Well, anyway here is the link if you want to check it out. http://www.shibatadentalclinic.com/

Nicholas

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP