Tuesday, June 6, 2006

Oyama Chiako R.I.P.

Today earlier this morning Oyama Masutatsu's wife Mrs. Oyama passed away, I have know her for more than 15 years. She was always a kind and caring Motherly figure, she often spent time in the Dojo hanging out with her sister whom had been working at the office for many years. These last few years have been very hard on her, after Sosai had passed away she has been stuck in the middle of great storm raging around her. The results speak for them selves, since the name of Kyokushin no longer bears the same strength it did while Sosai still lived. Organizations that even today continue to crumble apart due to greed and selfishness of certain individuals, are the proof that when he passed away so did the empire that he had left behind. It pains me daily to see the development of each organization, when at the very heart of Kyokushin there seems to be so little support. I felt very emotional when hearing that she passed away, and honestly I hope that she will find more peace now that she has know for the better part of her life. I feel often that people underestimate the value of what a good wife is to a man. She was as much a building stone for Sosai's Kyokushin as was he, if I am not mistaken then I can with confidence tell you that Sosai was as passionate about her when they first met as he was about becoming the best fighter in the world. I feel that in life you must be passionate about what you do in order for it to come alive, I also feel that Mrs. Oyama was the point of passion that kept Sosai going when all else failed, right from the beginning she was there by his side, to the public as a silent supporting beam. Mrs. Oyama I will miss you with all my heart, I hope and pray that you may at last find peace and joy by joining back with the man of your life.
Osu Nicholas

今朝、大山総裁の奥様が亡くなられました、聞いて非常に淋しく思いました。僕は1991年本部道場の内弟子として入門してからの付き合いがありまして。もちろん、総裁の奥様だと思いながら何でも手伝うことはしましたが、本当に素敵な方でした。われわれ、内弟子をいつもよくしてもらいました、自宅に交代ばんで行ったときは食事をよいしていただきましたし。別に僕たちに気を使う必要ないのに人間性がよくって、逆に僕たちは学ぶことはたくさんありました。現在の極真を見るとやはり総裁の名を使ってお金やほかのものを求めている人がたくさんいます、僕は極真をやめてから一度もそんなことした事はないです。独立してから僕はニコラス空手に変えましたし、たしかに大山総裁に教わった空手しか知らないけど、僕は今違う道を歩んでいるし。総裁が作ってくれた空手は永遠に生き残ります、自分自身これからはどうなるのか分かりませんが格闘議会でいろんな人と出会いが出来て、その仲では本当にいい人もいれば最高に悪い人もいます。この日は自分の中では大切にしたいです、すみません。この場でそういう失礼な話をするのは申し訳ありません。大山総裁にとってどれだけ大切の人だと一般的には知られていないと思います、昔は山篭りに行ったときにあの人にあえるから頑張れたって言う話もありました。英語で言う言葉は一つあります、Passionパッションかな~?情熱ですよ、やっていることに関したは情熱はないと駄目です、Mrs.Oyamaは総裁の支えでありながら情熱のポイントとなったのではないかな~と僕は思います。自分も奥さんの力があるから頑張れるので、今までの苦労はやっと終わりました、これからはゆっくりと眠っていてください。私たちはずーと覚えています。。。R.I.P. (Rest in Peace)

押忍!ニコラス

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP