Wednesday, May 14, 2008

春のスープ! Spring Soup !


It is the name of my latest movie project, it is a movie about blind people's struggles in the world today. And everyone is working as volunteers, I was cast as the coach for the Blind Kids Baseball team. As you can see some of the guys I was working with are blind. It is quite an interesting game they play, although it was my first time to experience it. I soon found myself caught up in the game, I mean you literally cannot cheer anyone on until it has been called. Safe, Strike or Out, then you get your chance to cheer, until then the players do it all by ear. They have to hear where the ball is and they have to hear where they have to run to, by the clapping hands of the sub coaches. Anyway, it was really good to help them get motivated, they all loved the attention and everyone was touching each other. They were really quite amazing people, I am looking forward to meeting them all again at the opening of the movie. 。

”春のスープ”っていう映画に盲人用の野球のヘッドコーチとして選ばれたんです、それで福島にある盲人専門学校に行きました。まったく見えない子もいればなんとなく見える子もいました、でも見えるか見えないかというよりもみんな元気ですごく、生きる力を感じさせてもらいました。みんなと真剣に盲人野球をやりました、いくら台本通りで僕のチームは勝つっという設定ではあったのに勝った瞬間みんな真剣に喜んでいました。僕は本当に楽しかったです、また映画のオーペニングでみんなと会えるのは楽しみです

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP