Sunday, February 17, 2008

福島なんご、トマト国。Tomato land Nango


週末は福島の南湖っていうところまで行きました、スキー場で子供と雪遊びをしました。親子で参加した自分の格闘技コースは意外と雪の中で楽しかったです。そして、帰る前に地元の有名な酒工場に案内してもらって、毎日1トンの米を炊ける釜と寝かせている大きいなドラム缶も見せてくれました。僕たちは見学したときほかのスタッフはいなかったですけど、奥の部屋からクラシック音楽が流れていました。。。?なぜ?を聞いてみるとお酒に音楽を聞かせているんだって!これはたしかに神戸牛にもやっていると昔聞いた事があるけど、お酒でしょう?でもそれは意外とお酒つくりはかなり億は深いと初めて知りました。僕は日本酒はほとんど飲む事は無いので勉強したこと無かったです。でも、ここまでお酒にこだわっていて、とそこまで手をかけているとちょっと気になりました。それで、地元でももっとも有名なのはトマトなんです、トマトカレーを頂きました、これは辛くって本当に美味しかったです。夏はトマト、冬は酒作りっていう幸せそうな町でした。来月はもう一回行くことになりましたので本当に楽しみです。




I went to Fukushima, Nango over the weekend and got to spend some time with the local kids in the snow. It was kind of hard to hold a Martial Arts Seminar in the snow when everyone including me were wearing snow board boots and winter wear. But we actually managed to have a good time and I sure that the kids enjoyed it as much as I did. After the seminar, we got to go over and check out local Sake factory and there was pot that cooks 1 ton of rice a day! That was a lot of Sake. And then we went into a dark room where I could hear classic music like Vivaldi and Mozart, but I had to ask why they were playing music. And they told me that it's for the Sake, it makes it taste better...far out? Anyway, the town is also famous for it's tomato's and apperently young snow boarders come in the summer time and make their money on the tomato fields and then spend all winter riding the half pipes...Awesome little place. I am going back up there next month, and I might just hit the slopes that time.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP