Monday, February 18, 2008

Tribute to Grand Farther, おじいちゃんが亡くなられました

昨日お母さんからメールでの知らせでした、おじいちゃんは亡くなられました。一言で言えばゆっくりと眠っていて下さい、先月に95歳になりましたので長い人生を送ったもんです。95年間を生きる力は何なんですしょう?最後に会ったのはこの前デンマークに帰ったときでした、でもそれは7年前です。え!7年間も国帰ってないの、と思うでしょう?僕もそう思う、毎回帰ろうとしたときは何か出てきた。試合だろうが、仕事だろうが子供が生まれるのか、お金は無かったのか。。。いろいろと大変だったけど、3月1日から17までは帰る準備はやっと出来た。それでおじいちゃんに孫の顔を見せたかったのでこのタイミングはどう考えても寂しいです。子供のときはよく公園で散歩をしながらあたたかい手をつないでくれた思い出はたくさんあります。大人になってからランチでのお酒いっぱいは体のけんこうのために飲むんだと、一緒にデンマークのスナップズを飲ませれました。おじいちゃんいろいろとありがとうございました、これからはゆっくりとおばあちゃんのところにいって美味しい料理でも作ってもらって下さい。さよなら。。。

I just got the e-mail from my Mother, and it said that she was sorry to have to tell me that my grand farther had passed away. I was very sad to hear that because although he had just turned 95 and has had an incredible long life. We have also planned to go to Denmark this coming month, from the 1. till the 17th. I am bringing my whole family back home, and we had planned on visiting so that Morfar could have a look at his grand children. But I guess now all that is left are the pictures we have together and the sweet memories of us walking in the park holding hands. I remember his warm hands very clearly, because I wouldn't let go as a child. When we had all grown up, I remember that at lunch time Morfar(Grand Pa) would always have a shot or 2 of the Danish Snaps. It is like a Vodka, and this he often confessed to us was the secret for his long life. I hope that where he is now that he way find peace and happiness. I know that we will all miss him, Good bye Morfar...

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP