Tuesday, February 10, 2009

Aikido

OK! Let me just say that I was supposed to get grabbed and thrown on the floor, I was prepared to do that. What I was not prepared for was the pain that shot up though my arm when I was on the floor. The only way to escape that pain was by going down on the floor but then I was still totally immobilized, there simply was no escaping the iron grib of the Sensei. It was unreal! I never even realized that there are almost 3000 basic techniques in Aikido, it is a lot to master. I must admit that I must have looked a bit down on it as a Martial Art, but now I have nothing but respect for them. And I feel that I need to learn more, luckily for me I am shooting on the program tomorrow too, and next week again...I can just see that there is more pain coming.

さー!合気道は素晴らしいです、僕は最初から負けるって言うよりもレポーターとしていくので番組を見る人の気持ちになってレポートをしなければならないですけど。いきなりあんなにいたいと思わなかったです!本当にひとつ目で決められた時は半端じゃなかったです、床の上で僕は泣いていました!それからしばらく右手に全く力入らなかったです。いや~、合気道は昔すごいやりたかったけど空手バカになっていたので始める機会はなかったのです、でも少しでもやってればよかったです。それから先生は僕に基本の動作を教えながらゆっくりやってくれたので急にすごい面白くなりました。来週また行きますのでかなり楽しみにしています。

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP