Thursday, February 19, 2009

Last shoot on SAMURAI SPIRIT

Do you remember that I was supposed to interview a couple of foreign Uchi Deshi(living Students) last week ? Well, it kept getting pushed back, and although it took a while to get there it is finally happening today. I also need to shoot the final cut on the show today, and I have been trying to frame out the words in my mind during this last week. It is a very important cut, that is always set up real good and I need to sit there and just get into character and then let my mind tell me exactly how I felt about the whole experience with Aikido. There is a lot of pressure on me during that cut, but I like the pressure and love it when I really nail.

少し時間はかかりましたけど、やっと今日になって外国から来ている内弟子との対談ができます。僕も昔内弟子を3年間やりましたけど、もう15年前のことです。。。本当に15年前です、早いですね!今日はどんな話は出るのがかなり楽しみです。やっぱり同じ外国から日本まで来て武道の修行をしている同しでしか話せないことが絶対にあると思います。それと今日は番組の収録の最終日ですので、最後のしめコメントを撮ります。これは番組内での一番難しいシーンです、僕は座ってそのままで自分の気持ちを素直に伝えます。一人でコメントを今週の月曜日から考えて、約2分間でおさまるように全体的に番組を占めなきゃいけないのでかなりプレシャーを感じます。しかし、そのコメントは決まるとき本当に気持ちいいです、今日はかなりいいコメントを用意しましたのであとは本番で頑張ります。

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP