Thursday, February 12, 2009

Shooting went well

Today I spent about 9 hours on set in a Aikido Dojo, but it was a great job. I had so much fun and the Sensei and Kancho who was on scene were so helpful and teaching that I honestly felt the power of Aikido for the first time in my life. It was all I ever expected it to be, it was smooth and fast and cool and good, it was kind and friendly and open like all Budo should be. I left the place feeling a bit homesick. I missed Sosai Oyama very much today, I met Uchi Deshi from overseas and saw a bit of my self in them. It has been 15 years since I used to have a shaved head and said OSU to just about anything that moved. I loved the dedication and spirit of the way things were done today, and with nothing less than respect for the Sensei I was able to meet today, I already miss him. His awesome control of technique and manners was just overwhelming, I really felt something special today and it made miss something I have not felt in a very long time.

今日は合気道道場に行きました、何と9時間ぐらいの撮影になりましたけど、あのスタッフとあの道場の先生たちと一緒に稽古。そうです皆さん武道の道の訓練は稽古で言うんです。あの合気道道場の中で自分は本当に久しぶりに味わせてくれた気持ちになりました。僕は昔空手のじゅんすいの精神はすごく好きで空手に関して全て学びたかったです。押忍!っていう言葉は自分はやっている道場以外に今日は気持ちよく使えました。今日は安藤先生の言葉は僕の心をすごく響きました。武道は金、名用、人の評価のためにやっているんじゃないから大会する必要ないです。と言われた瞬間は大山総裁のことはすごく寂しくなった。僕は昔自分の国、家族、友、と人生をすててからここまで来れました。それは、真剣に言うとどこですか?本来ならマスコミにことないです、本当の修行は自分のためにやっているから人に見せる必要ないですが。本当の武道は後輩に自分は学んだことを伝えて、次の世代は自分の世代よりも強くなるように。。。後輩を育てて伝説は生き残るように、っていう話も今日出ましたけど、僕はその言葉は大好きです。自分の一番得意ものを後輩に伝えると自分も磨かないと負けるから大好きです。いつでも、っていうよりも最後の最後まではチャレンジャーとしていきたいです。

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP