Thursday, February 5, 2009

Sendai Ramen !


Do you know what Ramen is? It is a Japanese dish adapted from Chinese noodles, in Japan it is so popular that it has its own sub culture. Japan really is a the land of pop cultures, with everything ranging from Anime(cartoons&comics) to figures, games and bikes, and then of course food. And amongst the popular foods is Ramen to be found, I have done lots and lots of Ramen programs in Japan and was at one stage called the Gaijin that loves Ramen! I am not sure that is a good thing, but it gave me lots of jobs. In Sendai I tried two different places and one of them was this place called Kazan(Volcano). The Ramen came out in a burning hot stone ware pot and the soup was then pored into the pot where it erupted into a boiling mass that heated everything up to create a wonderful dish of noodles/ramen in a miso based soup. It was more fun that yummy though!


仙台でラーメンを二か所も回りました、天下一とこの店です、火山!いや~僕はラーメン好きですけど、テレビの仕事のおかげ?か、せいでかなり口がうるさいです。好きなものは好きだけど嫌いなものは本当に嫌いです。テレビの仕事でラーメンの麺から作る修行を何度もさせられて、スープは何店舗も回って説明されながら一緒に作るまでのプロッセスを経験している自分はやっぱりどこかに行くとその現地のラーメンを体験したくなる。今回は楽しかったのはこの火山っていうラーメン屋でした。一言で天下一のラーメンで説明をすると。。。こってりです!でも、火山は何と石焼ビビンバのお皿で出てきてスープを入れたら本当に噴火したようにスープは一気に出来上がるのは楽しかったです。しかし、ここから問題です、味よりも火山は楽しかったです。僕はもう少し重たい、こってりしているラーメンが好きっと言うことで天下一は次の日に行きましたけど。。。これはこれでまた好き嫌いははぎしい店です、僕は。。。お腹が重たくなったのでゆっくり眠れなかったですので、勝負は火山の勝利でした。

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP