Saturday, February 21, 2009

Okinawa once again !




I flew out here very early in the morning, and when we got off the airplane it felt like walking into my house. Okinawa is so smooth and nice, people are friendly and the food is great. I came down here this time to set up a meeting with the base and some friends of mine that are trying to start an environmental movement in Okinawa. It all comes down to helping each other out where we can, and if we are lucky enough to get the concert up and running and small groups of environmentalists arise out of the efforts we have made it will have been worth it. I love the idea of trying to help out and ever since I watched Al Gore's " An inconvenient truth" I have been hooked on the idea of helping out with the environment. The meeting went great and everybody seemed to be headed towards the same goals, of raising awareness about the small inconvenient truths that are swept under the carpet everyday. And then of course to try and close the gap between locals and the Americans working down here hard to keep the peace in the South Pacific region of this world.




朝早く羽田まで行きまして、そして飛行機に乗って何と3時間後に沖縄についた。飛行機から降りたときに帰った気がしました、本当に不思議な感じでした。今回は格闘技と全く違う話で来ました。僕の知り合いが2~3年前から沖縄でエコのチャリティーコンサートを開きたいとの話がありました。そして、それはどうしても今年の9月10月にやりたいので沖縄のサンゴを救うテーマと日米コミュニケーションを高めるきぼうで相談されました。自分の元後輩が沖縄のベースで働いているのでつなげるのは簡単でした、お互いのビジョンは一緒で本当に初対面と思えないぐらい話は盛り上がりました。僕も来てよかったと思いました、沖縄で本当に仕事ができると嬉しいです。

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP