Thursday, September 11, 2008

9.11 this is that day!


I was out training in the morning, when I came back my wife was sitting in front of the TV. I was not quite sure what was going on, but there was some serious smoke coming out of the twin towers in NY. I changed channels to the CNN and then I could hear and understand from the commenting that there was some kind of terrorist attack going on. And that was when the next airplane suddenly hit the building! I couldn't believe my eyes, so there we sat just the two of us glued to the screen until the buildings collapsed. Later that night, a friend of mine had a baby girl born and I realized that no matter what the human race as a people have an enormous capacity for survival. As life was being destroyed on one side of the planet, the other side was already busy making up for it. It is the circle of life, and in all bad things there is always something positive to be found. To all the people that lost their lives on that day and all the other people whom ever lost their lives because super powers could not figure out where the middle ground was, I hope you all have finally found peace.

あの朝は練習をしていました、家に帰ったら何と嫁さんがテレビの前から動かなかったです。何があったの?を聞くと”よく分からないけど、ビルに飛行機があだったみたいよ”それから、CNNにチャネルを変えて二人でビルが崩れ落ちたまで動かなかったです。まさかこんなことはあるんだと思いながら見ていたら、僕の友人から連絡が入って。女の子が生まれました!って喜んでいた。まーそれは嬉しいです。僕もやっぱり人類の生き残る力ってすごいですね、と感動しました。人生の中でもっとも最悪の事があっても、その中のことで絶対にいいことがあるはず。すぐには分からなくっても、後から分かったときがくればいいです。あの日に命を奪われた人たちと、今まで戦争で命をなくした人に一言を言いたいです。やすらかに眠っていることを心より願っています。

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP