Monday, March 31, 2008

Nango Running club


南湖ランニングクラブでの格闘技セミナー!小学生と中学生で3~40人がいました。最初に一時間のドリルをやりました、そのときは参加させてもらいました。子供たちの走り振りを見て僕も頑張らなきゃと思いました、早かったですよみんな!自分は格闘かなのでそんなに走るのは早くなくってもいいですけど、負けず嫌いのでやっぱり誰かと運動すれば自然と頑張るんです。いろんな走り方を勉強させてもらいましたので本当に楽しかったです。その後は自分の一時間の格闘技タイムに入りました。押忍と気合を教えたらすぐに皆さんはできるようになりました。外ははまだ雪は積もっているし、降っているし。。。体育館の中は寒かったけど、みんあの力で温かく感じました。その皆様からトマトジュースをプレゼントされました、南湖といえばトマトです。トマトを何でも入れるんです、最後のトマトおにぎりは美味しかったです?いやいやそんなの無かった。5月にあえず(?スペルが分からない)で映画の撮影が入りますので僕もワンカットぐらい出てくれと頼まれましたのでもう一回行きます。5月になればもう少し温かいかも、緑いっぱいで多分すごいいいところです!楽しみです。


So on Saturday I went up to Nango in Fukushima, and did a Martial Arts Seminar at the local Nango Running Club. There were about 40 kids in different age groups, but we still managed to have some fun. It was the first time for almost everyone to try out some Martial Arts, so I am sure that they all enjoyed it. THe first hour they spent warming up and then going over a whole bunch of running drills, to run faster and more correct etc. I joined in and had a lot of fun trying to keep up with the kids, some of those kids were really fast and the way they could run was beautiful. It made me really think about my running stride, I mean I get up 5 or 6 days a week and run, but I have never really been taught how to run correctly. So it was really interesting to get to work on my stride, I think I am going to continue to practice some of the things we did at the seminar. The last hour I taught them all how to kick, punch, block and then roll. A bit of everything and now I am sure that they are all stronger than they were before they started.

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP