Friday, August 29, 2008

Normally I would not...

Normally I would not want to write about something as silly as the weather, but last night I was sitting out side enjoying a nice BBQ. When the sky started to light up as if we were at the local fireworks festival! It was crazy, lightnings where hitting the sky, one after the other with no end. I thought it might be time to pack up the BBQ, and just in time because when that storm hit. I was glad to be inside, it was awesome. The sky was in a wreck and you could not see through the blanket of rain, I tried going outside but it was just too much. My whole house shook with the effects of the thunder hitting right over our heads. My kids were scared, but I was in awe of how strong nature is. It seems sometimes that nature just gets out of its normal boundaries once in a while to let you, that you and all your petty little troubles are really nothing more than petty little worries. For some very crazy reason I love running outside in the rain, it just makes me feel alive. It is like I am able to absorb the powers of nature through the rain, but last night even for me it was too much.

本来なら天気の話はしないですが、昨日は外でゆっくりとBBQをやっていたら急に天気に変化がありました。まず軽く温度が下がりました、そして空は花火大会みたいにパッチパッチと光る!よく見たら、これは雷です。子供は数え始めた、36回、45回、パパ今50回も見ました。これはさすがにまずいんじゃないか?と思いながらそろそろ引き上げなきゃ。テーブルにあったものは家に入れたとたんに雨が降り出した、しかも軽い雨ではなくって。すごい憩いで降るんです、僕は前の中で走るのは大好きですが。昨日の雨の中では無理です。家の真上に雷が出ているは、となりの家が見えないぐらい強い雨でした。こういう時って人間はどれぐらい小さいか、どれぐらい私たちの毎日の悩みはつまらないのか分かるんです。なかなか、昨日は自然の力っていうものを感じました。あれをこえると本当に危ないと思いました、最近のミヤンマーと中国そしてタイの恐ろしい話は思い出します。何とかなるでしょうと思うけど、本当はどうにもならないです!子供たちは怖くって、みんな同じベッドに寝ました。そして、今日は待ちのにおいは違います。今日の夜は久しぶりに空手の指導します、自分はまだそんなに動けないですが口ではいくらでも出来ます!:)

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP