Saturday, August 30, 2008

I would never do it twice...

But last night I took off to go and teach Karate on my bike. The weather was fine, but by the time I had finished teaching a steady think sheet of rain was coming down from the dark sky. I had agreed on meeting Ryo and Koichi after the class, and we made our way down to a local Ramen shop called Ko-men. I think we were in there for about an hour talking about life and other important things Men talk about while eating Ramen! And then we got outside in the pouring rain, it was coming down hard now. But I had to get my bike home, so there was really no other options for me but to get up on my steel horse and take off in the rain. I live about 5min. from the Harajuku GOLD'S GYM where I run my Karate class. But because of the rain it took about 15min. and when I walked in through the door to my house, I was soaked to the bone. Now a little rain has never hurt anyone, but this is not even the rain season! Talking about all this rain, that hurricane Oscar or whatever they are calling it is going to hit the coast of Louisiana by tomorrow, and that is not going to be pretty, 9 meter waves are rolling in and building up speed. I understand why they are all getting out of the city, that is some scary stuff. probably twice or three times as big as what hit Thailand last time.
僕は天気のこと日記には書かないと昨日も書いたけど、昨日空手の指導しに行った時は降っていなかった。空手のクラスを久しぶりに指導して気持ちいい汗をかきました。まだ足は自由に使えないので手わざは多かったけど、それでも気合は入りました。二時間目はキックでした、そこで普段指導しているSHINがいて、お互いにミットを持ってあげて。また手わざしか出来ないけど、気持ちよく打てました。練習の後はRyoとKoichiが来て近くにある光麺に行きました。光麺を食べながら男でしか話せない話をしながら時間はたつ。外に出たら本格的に雨でした、原宿近辺はがらがらです。人は歩いていません、僕たちだけでした不思議な感じでした。何とか映画に出てきそうなワンシーンみたいに僕は鉄の馬に乗ってエンジンを温めて、一人で帰る。普通なら5分で帰れるけど昨日は15分かかりました、家に着いたときはパンツまでぬれていました。でもそれでも雨の中で走るのは気持ちよかったです、笑いが止まらない僕は多分変な目で横の車から見られたと思います。家でゆっくりしていたらCNNに回して見たらアメリカのLuisianaに今めちゃくちゃ大きい台風が向かっている。これは9メートル以上の波がヒットしたら町は水に流されるんじゃないか?それで、みんな町から逃げているのを見て、やっぱり今の地球のバランスは悪いとすごく感じました。9メートル以上の波は前回タイ国に現れた台風の二倍か三倍大きいんじゃないか?本当に恐ろしいです、地球の自然の力って本当にすごいです。







  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP