Monday, July 14, 2008

NHK で剣道。。。Kendo with NHK TV.


So I actually spent 3 days last week working on my own NHK TV program about Kendo. It was something I have never done before, so you can imagine how it felt like when they asked me to go straight in a do a sparring fight with one of the little guys. I know that Kendo is one of the only Martial Arts that has virtually nothing to do with size or strength. But I had not imagined it to be that hard, I couldn't get my breathing right and since I have spent the last 10 years with my left foot in front, it was really hard to try and keep my right foot in front. But it was a great experience, I got to work and meet with all different kinds of people and the actual experience of fighting with a sword, although made of bamboo was awesome. Here are a couple of shots from when I went to Tokai University.

I tried uploading the pictures from Tokai, but for some reason they wont go...I will keep trying until I get it done, please wait a bit...

実は先週三日間剣道の修行をさせられました、NHKで自分の番組をとることになりました。今回は一回目なんですけど、企画は通ればこれからこの番組をシリーズにしたいそうです。僕は日本にある現代のサムライ精神を探しに行くような番組です。それで、今回は剣道でした。僕は剣道経験ゼロですけどいきなり東海大学に行ったら、先生は剣道をよく知るためには試合をするしかないです。大丈夫ですか?試合はやってみますか?と聞かれるものでやるしか無かったです。それでいきなりたいこをたたいて、150人の生徒さんたちは静かになって試合のエリアの周りに座りました。なんともいえない空気でした!俺は道場破りに来たみたいな空気で結構緊張しました。しかし、剣道って面白いです、僕はぜんぜんルール分からないままで試合をしましたけど本当に戦っていた気がして、自分にとって貴重な経験をさせてもらいました。機械があればまだ剣道はやってみたいです。

なんだか何回やっても写真はアップロードできません。。。出来るまで頑張る、もう少し待っててください。

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP